مهاجرت تجاری به کانادا
گزینه های مهاجرت تجاری به کانادا را کشف کنید

کانادا مسیرهای مهاجرتی مختلفی را برای کارآفرینان، سرمایه گذاران و افراد خوداشتغال ارائه می دهد. این مسیرها توسط دولت کانادا و همچنین توسط دولت های استانی و منطقه ای اداره می شود.

این صفحات جامع ایران-کانادا یک نمای کلی از گزینه های مختلف مهاجرت تجاری کانادا را در اختیار شما قرار می دهد.

جهت دریافت راهنمایی از مشاوران ایران-کانادا کلیک کنید

بررسی اجمالی مهاجرت تجاری به کانادا

دو نوع برنامه مجوز کار در کانادا وجود دارد:

برنامه کارگر خارجی موقت: ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) برای یک تبعه خارجی برای دریافت مجوز کار مورد نیاز است.
برنامه تحرک بین المللی: برای یک تبعه خارجی برای دریافت مجوز کار نیازی به LMIA نیست
هدف LMIA این است که کارفرمایان به دولت کانادا نشان دهند که استخدام یک کارگر خارجی تأثیر منفی بر نیروی کار موجود در کانادا نخواهد داشت. دپارتمان فدرال اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) می‌خواهد اطمینان حاصل کند که استخدام کارگران خارجی باعث جابجایی کارگران فعلی در کانادا یا فشار نزولی بر دستمزد آنها نخواهد شد. کارگرانی که به LMIA نیاز دارند تحت برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) قرار می گیرند.

اگرچه فرآیند LMIA یک قاعده است، اما مجوزهای مختلف کار معاف از LMIA وجود دارد که ناشی از موافقت نامه های تجارت آزاد است، مانند توافقنامه تجارت آزاد سابق آمریکای شمالی، که اکنون به عنوان توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک یا CUSMA شناخته می شود. این موافقت نامه های تجارت آزاد به کارگران خارجی امکان می دهد بدون نیاز به دریافت LMIA برای مجوز کار درخواست دهند. علاوه بر این مجوزهای کار تحت حمایت کارفرما، تعدادی گزینه مجوز کار برای کارگران خارجی که هنوز پیشنهاد شغلی ندارند، وجود دارد، از جمله تعطیلات کاری، مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی، و مجوزهای کار همسر باز. کارگرانی که به LMIA نیاز ندارند تحت برنامه تحرک بین المللی (IMP) قرار می گیرند.

برنامه های مهاجرت تجاری موجود 

جهت دریافت راهنمایی در خصوص مهاجرت تجاری کلیک کنید

پرسش‌های متداول

برای کمک به مهاجرت تجاری با موسسه ایران-کانادا تماس بگیرید

 موسسه حقوقی ایران-کانادا می تواند به شما در این زمینه کمک کند. ما با بیش از 10سال تخصص برای کمک به شما برای دریافت اقامت کانادا از طریق مهاجرت تجاری ارائه می دهیم.

لطفاً فرم کوتاه ما را تکمیل کنید تا سؤال خود را مستقیماً به شرکت حقوقی ما ارسال کنید. یکی از وکلای ما برای تعیین وقت مشاوره تلفنی رایگان با شما تماس خواهد گرفت.

مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید

بهترین گزینه های شما عبارتند از:

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) از طریق اکسپرس اینتری
کلاس تجربه کانادا (CEC) از طریق اکسپرس اینتری
برنامه نامزدهای استانی (PNP)
برنامه کارگران ماهر کبک (اگر مایل به اقامت در کبک هستید)
برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) از طریق اکسپرس اینتری (اگر در یک تجارت تخصص دارید)
برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس
سایر برنامه های فدرال را در نظر بگیرید
کانادا برای تحصیل و تجربه کاری شما ارزش قائل است و آن را برای بسیاری از برنامه های مهاجرتی خود به کانادا در نظر می گیرد. برنامه های مهاجرتی زیادی وجود دارد که ممکن است واجد شرایط آنها باشید. بسیاری از این برنامه ها برای آموزش شما یک امتیاز تعیین می کنند. در صورت داشتن مدرک پیشرفته مانند کارشناسی ارشد یا دکترا، ممکن است امتیاز بیشتری دریافت کنید.

کاندیداهای مهاجرت به کانادا که حداقل یک سال سابقه کار ماهر دارند، احتمال بیشتری برای ادغام در بازار کار کانادا دارند. بار دیگر، بسیاری از برنامه‌ها برای تجربه کاری شما امتیازی قائل می‌شوند. بسته به برنامه ممکن است برای تجربه کاری بیشتر امتیاز بیشتری دریافت کنید.

بهترین گزینه های شما عبارتند از:

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) از طریق اکسپرس اینتری
کلاس تجربه کانادا (CEC) از طریق اکسپرس اینتری
برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) از طریق اکسپرس اینتری (اگر در یک تجارت تخصص دارید)
برنامه نامزدهای استانی (PNP)
برنامه کارگران ماهر کبک (اگر مایل به اقامت در کبک هستید)
برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس
سایر برنامه های فدرال را در نظر بگیرید
بابت دریافت پیشنهاد شغلی شما تبریک می گویم. گام بعدی در حال حاضر این است که مطمئن شوید قبل از سفر به کانادا ویزای خود را دریافت کرده اید.

ممکن است برای تعدادی از برنامه ها واجد شرایط باشید. اگر پیشنهاد شغلی داشته باشید، ممکن است امتیازات اضافی سیستم رتبه بندی جامع (CRS) را تحت سیستم اکسپرس اینتری کانادا دریافت کنید.

علاوه بر این، ممکن است برنامه های استانی برای کسانی که پیشنهاد شغلی در یک استان خاص دارند، وجود داشته باشد.

اگر یکی از اعضای خانواده یا یکی از بستگان نزدیک در کانادا دارید، ممکن است بتوانید اقامت دائم کانادا را تحت برنامه کلاس خانواده دریافت کنید.

اگر دوستی دارید که قبلاً در کانادا زندگی می کند، ممکن است این گزینه از طریق یک برنامه نامزد استانی (PNP) به شما ارائه دهد که برای داشتن ارتباط نزدیک با استان امتیاز اعطا می کند. به عنوان مثال، اگر دوستی دارید که در منیتوبا زندگی می کند و مقیم دائم یا شهروند کانادا است، ممکن است امتیاز اضافی تحت جریان مهاجرت کارگران ماهر مانیتوبا دریافت کنید.

علاوه بر این، هنگام درخواست تحت اکسپرس اینتری، اگر خواهر یا برادری داشته باشید که در زمان درخواست در کانادا زندگی می کند، امتیاز بیشتری دریافت می کنید، مشروط بر اینکه خواهر یا برادر بالای 18 سال سن داشته باشند.

اگر حداقل یک سال در کانادا کار کرده اید، ممکن است واجد شرایط درخواست برای کلاس تجربه کانادایی تحت سیستم اکسپرس اینتری کانادا باشید. همچنین در صورتی که واجد شرایط برنامه کارگران ماهر خارجی (FSWP) یا برنامه مشاغل ماهر خارجی (FSTP) باشید، تحت سیستم رتبه بندی جامع (CRS) برای تجربه کاری خود در کانادا امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد.

اگر تجربه کاری شما در کبک بوده است، ممکن است از طریق کلاس تجربه کبک واجد شرایط باشید.

بهترین گزینه های شما عبارتند از:

کلاس تجربه کانادا (CEC) از طریق اکسپرس اینتری
برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) از طریق اکسپرس اینتری
برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) از طریق اکسپرس اینتری (اگر در یک تجارت تخصص دارید)
کلاس تجربه کبک
علاوه بر این، داشتن تجربه کانادایی فرصت های مهاجرتی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. جریان‌های مختلف برنامه نامزد استانی (PNP) به افرادی که تجربه کاری در کانادا دارند، پاداش می‌دهد.

اگر صاحب یا مدیریت کسب و کاری هستید، این ممکن است به شما کمک کند تا برای چندین جریان مهاجرت تجاری برنامه نامزد استانی یا برنامه های سرمایه گذار تجاری و کارآفرین ارائه شده توسط دولت های کانادا و کبک واجد شرایط باشید.

اگر دارای ارزش خالص بالایی هستید و مایل به ادامه کار یا سرمایه گذاری در کانادا هستید، چندین فرصت مهاجرتی به کانادا وجود دارد که ممکن است در دسترس شما باشد. این برنامه ها برای کمک به غنی سازی اقتصاد کانادا با درخواست از شما برای سرمایه گذاری در دولت کانادا یا کبک، یا استفاده از تجربه مدیریت یا مالکیت کسب و کار خود برای راه اندازی یک تجارت در کانادا یا کبک طراحی شده اند.

بسیاری از استان‌ها جریان‌های تجاری یا سرمایه‌گذاری را تحت یک برنامه نامزد استانی (PNP) ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، ممکن است به برنامه های مهاجرت کارآفرین و سرمایه گذار تجاری علاقه مند باشید. این برنامه ها توسط دولت های فدرال یا کبک اجرا می شوند و فرصت های عالی برای به دست آوردن وضعیت اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی ارائه می دهند.

اگر از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دارید و مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید، خدمات اجازه کار ما را بررسی کنید تا مقدمه ای در مورد آنچه برای کسب مجوزهای مناسب برای کار در کانادا نیاز دارید، دریافت کنید. موسسه ایران- کانادا از ابتدا تا انتها به شما کمک می کند.

استان کبک شرایط خاص خود را برای کار در کبک دارد. برای شروع، شما باید سندی به نام CAQ را به عنوان بخشی از فرآیند دریافت کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که کبک فهرست مشاغل خاص خود را دارد که امکان صدور سریع ارزیابی تأثیر بازار کار را فراهم می کند. ما با پیچیدگی های درخواست های مهاجرت و مجوز کار به استان کبک آشنا هستیم و بسیاری از متخصصان ما به زبان فرانسه مسلط هستند. برای بهره مندی از تجربیات ما با ما تماس بگیرید و حتماً به ما اطلاع دهید که در استان کبک پیشنهاد کاری دارید.

کانادا رابطه خاصی با ایالات متحده و مکزیک دارد که به افراد خاصی اجازه می دهد در کانادا کار کنند. نفتا سابق اکنون موافقتنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک (CUSMA) نامیده می شود که به افراد اجازه می دهد تحت مجوز کار CUSMA در کانادا کار کنند. CUSMA به چهار دسته تقسیم می‌شود که افراد حرفه‌ای، نقل و انتقالات درون شرکتی، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را پوشش می‌دهد و به این افراد اجازه می‌دهد فرآیند سنتی مجوز کار را دور بزنند. همین امروز با ما تماس بگیرید و حتماً توجه داشته باشید که شهروند ایالات متحده یا مکزیک هستید.​​​​​​​

اگر شما یک کارفرمای کانادایی هستید که به دنبال استخدام کارگری از خارج از کشور هستید، خوشحال می‌شویم اقدامات مناسب برای آوردن آن کارگر به کانادا را به شما توصیه کنیم. متخصصان مجوز کار ما در مورد نیازهای تجاری شما، صلاحیت های کارگری که در نظر دارید و گزینه هایی که برای بردن آن کارگر به کانادا دارید با شما صحبت خواهند کرد. بسته به نیاز شما، ممکن است لازم باشد برای ارزیابی تاثیر بازار کار درخواست دهید. از طرف دیگر، ممکن است برنامه‌های خاصی وجود داشته باشد که برای رفع سریع نیازهای شما از طریق معافیت، از جمله از طریق انتقال درون شرکتی، طراحی شده است. برای اینکه ببینید چه گزینه هایی در دسترس شما هستند، همین امروز با ما تماس بگیرید و نیازهای کسب و کار خود را با ما در میان بگذارید.

کانادا راه های مختلف مجوز کار را به استعدادهای جهانی فناوری ارائه می دهد که در این کشور پیشنهاد شغلی دارند، از جمله از طریق قراردادهای تجارت آزاد مانند CUSMA. یکی از برجسته ترین مسیرها، جریان جهانی استعدادها نام دارد. جریان استعدادهای جهانی به استعدادهای فناوری اجازه می دهد تا مجوز دولت فدرال را برای کار در کانادا در مدت یک ماه دریافت کنند. اگر کارگر یا کارفرمایی هستید که به دنبال دریافت مجوز کار برای استعدادهای فنی از طریق جریان استعدادهای جهانی یا بسیاری از گزینه های دیگر که ممکن است در اختیار شما باشد، لطفاً با ما تماس بگیرید.

ارزیابی تاثیر بازار کار برای کارگران تلویزیون و سینما در کانادا الزامی نیست، اما کارگران و تهیه کنندگان خارجی همچنان باید الزامات مجوز کار کانادا را رعایت کنند. برای آشنایی با نحوه دریافت مجوز کار برای تلویزیون و فیلم اینجا را کلیک کنید.

علاوه بر مجوزهای کار کارآفرینی، اگر تجربه مدیریت کسب و کار یا کارآفرینی دارید، حتماً برنامه ویزای کارآفرینی استارت‌آپ کانادا را نیز بررسی کنید. همچنین باید صفحه ما را درباره راه اندازی کسب و کار بین المللی در کانادا بررسی کنید تا درباره استفاده از مجوز کار انتقال درون شرکتی برای راه اندازی یک کسب و کار جدید در کانادا بیشتر بدانید.

تعدادی برنامه وجود دارد که به افراد خوداشتغال اجازه می دهد تحت شرایط خاصی در کانادا کار کنند. اگر به دنبال کار در کانادا به صورت خوداشتغالی هستید، این روند ممکن است کمی پیچیده باشد. با این حال، ما خوشحال خواهیم شد که شرایط شما را برای کار در کانادا ارزیابی کنیم و با ما تماس بگیرید تا در مورد گزینه های خود بیشتر بدانید.

بسته به مدت زمانی که در کانادا تحصیل کرده اید، ممکن است واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشید. این مجوز کار یک فرصت عالی برای شما برای توسعه تجربه کانادایی است، به خصوص اگر به دنبال درخواست برای مهاجرت به کانادا تحت اکسپرس اینتری، برنامه نامزد استانی یا از طریق کبک هستید. برای کمک به PGWP با ما تماس بگیرید.

اگر به دنبال کار در کانادا هستید یا در حال حاضر یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی دارید و مطمئن نیستید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهید، ما ابزار عالی برای شروع کار شما را داریم. همچنین ممکن است بخواهید برخی از منابع شغلی عالی ما، مانند ابزار جستجوی شغل یا سایر ابزارهای مربیگری شغلی ما را بررسی کنید.